ویژگی های گوینده
خوب نیوز
ویژگی های گوینده
چهار شنبه 19 مهر 1402 ساعت 17:23 | بازدید : 175 | نویسنده : tarANEH | ( نظرات )


ویژگی های راوی

برای بررسی ویژگی های یک گوینده تجاری باید بگوییم که در مرحله اول قدرت صدای شما، خوشایند و لحن آرام گوینده رادیو می تواند مخاطب را جذب صدا کند. خواندن واضح و ارائه واضح شما بینندگان را به سمت تریلر تجاری می کشاند.

سعی کنید مخاطب را احساس کنید. اگر یک سخنران بین المللی هستید، مطمئن شوید که به زبان و لهجه ای که صحبت می کنید تسلط دارید.

بهتر است به تبلیغی که به عنوان گوینده می سازید شخصیت بدهید. یک پیام صمیمانه برای مخاطب ارسال کنید و در صدای خود شور و هیجان زیادی داشته باشید و در نهایت سعی کنید هر روز مهارت های گفتاری خود را ارتقا دهید.

برای درک تاثیر و اهمیت صدا در تبلیغات، با یک مثال شروع می کنیم. تصور کنید در حال تماشای یک فیلم از تلویزیون هستید و ناگهان یک تبلیغ تلویزیونی شروع می شود، وقتی صدای موسیقی یا صدای دلپذیر آشنا یا لحن و صدای مرتبط با تیزر شنیده می شود، چقدر جذاب هستید؟

آیا نبود صداهای مناسب یا صدای استراتژیک انسانی در کمدی برای شما جذابیت دارد؟

مطالعات نشان داده است که مردم و مصرف کنندگان نه تنها تحت تأثیر آنچه می بینند، بلکه آنچه می شنوند نیز هستند. احساسات بیننده هنگام تماشای یک تیزر تاثیر زیادی بر نحوه به خاطر سپردن آن محصول دارد و صدا نیز تاثیر بسزایی بر احساسات بیننده دارد.

صدا دومین حس تأثیرگذار در بازاریابی و تبلیغات است. زیرا صدا توجه افراد را به خود جلب می کند و اثربخشی تبلیغات را افزایش می دهد. تبلیغ کنندگان به توانایی تطبیق لحن و صدای خود با محصولات و خدمات خود نیاز دارند.

هر بازیکن بسته به کاری که انجام می دهد و هدفش صدا و لحن متفاوتی را انتخاب می کند. کلمات می توانند سخنان یک متخصص، یک معلم، یک دوست و غیره باشند.

چگونه از میکروفون به بهترین شکل استفاده کنیم؟

استفاده از صدا و گویندگی برای تیزرهای تبلیغاتی تقریباً در همه صنایع استفاده می شود، به عنوان مثال: تبلیغات رادیویی، تلویزیون، پادکست، اینترنت و غیره.

تبلیغ کننده باید متن مورد نظر را با لحن و بیانی واضح و قابل فهم بخواند و هدف پوستر را به مخاطب منتقل کند، بر نکات مورد علاقه مخاطب تاکید کند و نسبت به محصول احساس مثبت ایجاد کند. متولد شد

مجری باید با بازی با صدا و لحن خود مخاطب را به حرکت درآورد و به هیجان آورد. همچنین باید بتواند به یقه و محصولات آن جان ببخشد.

یکی دیگر از وظایف یک تبلیغ کننده تیزر این است که بتواند صدایی منحصر به فرد برای هر شرکت و محصول ایجاد کند. این به محصول یا برند تبلیغاتی اجازه می دهد تا شخصیت منحصر به فرد و صدایی متمایز داشته باشد.

دانش زبان. اگر شما یک پخش کننده بین المللی هستید، باید به زبانی که صحبت می کنید مسلط باشید. شما باید بتوانید تفاوت های لهجه را تشخیص دهید، زیرا در این صورت ارتباط قوی تری با مخاطب ایجاد می کنید و تاثیر صدای شما بیشتر می شود.

همه اقدامات: هنگام خواندن برای یک آگهی تبلیغاتی. صدای شما از نکات تیزر است، باید به عواطف و اهداف اشاره داشته باشد. پس بهتر است از تمام تاثیرگذاری صدای خود استفاده کنید.

چگونه صحبت می کنید: شما یک سخنران تحریک کننده هستید، بنابراین اولین چیزی که مخاطب شما متوجه آن می شود نحوه صحبت شما است. برای تطبیق شیوه صحبت با محصول بهتر است به آن شخصیت بدهید. شما را می توان شخصیتی قابل اعتماد، قوی، دوستانه و مشتاق محصولات و برندها دانست.

ارسال پیام: این وظیفه اصلی گوینده است و از تمامی مهارت ها و نکات فوق برای انتقال پیام کلیپ کوتاه و تاثیرگذاری بر مخاطب استفاده می شود. سه راه برای ارسال پیام وجود دارد:

فروش سخت: در این روش گویندگی تیزر باید با صدای بلند و هیجان انگیز اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهد.

نرم فروشی: در این روش نیازی به بلند و قدرتمند بودن صدای گوینده نیست، بلکه باید از صدایی آرام، منطقی و معقول استفاده کرد.

روش دیگر استفاده از چند بلندگو است، زیرا متن تیزر تبلیغاتی مکالمه بین افراد مرتبط با ارائه محصول است.

چگونه گوینده تیزر شویم؟

به عنوان یک روزنامه نگار، باید بتوانید کلمات مختلف را تلفظ و تلفظ کنید. برای این کار بهتر است مقالات و مقالات مختلف را مطالعه کنید.

برای افزودن بیان به لحن، بهتر است متن را با صدای بلند بخوانید و مرتب تکرار کنید.در این کار سعی کنید با صدای خود احساسات خود را بیان کنید. به خاطر داشته باشید که باید عمل را با لحن صدای خود منتقل کنید. به طوری که شما مجبور به خواندن پیام نباشید. اما پیام را با صدای خود منتقل کنید.

صدای خود را ضبط کنید؛ بنابراین چندین بار به صدای خود گوش دهید و کاستی های خود را به وضوح شناسایی کنید. به این ترتیب نقاط ضعف خود را می شناسید و برای بهبود صحبت کردن خود گام بردارید.

بهتر است از صدای دیافراگم خود استفاده کنید. کلماتی که از دهان خارج می شوند صاف و قوی هستند. توصیه می کنیم از صداهای بینی استفاده نکنید.

انجام تمرینات و تمرینات تنفسی؛ مثل دراز کشیدن روی زمین و نفس کشیدن. این سری از اقدامات بر کیفیت صدای شما تأثیر می گذارد.

برای افزایش انعطاف پذیری صدای خود، صدای بازیگران و افراد مختلف و حتی صداهای مختلف را تقلید کنید.

در کار خود شخصیت برند و محصول ایجاد کنید. این اثر تاثیر زیادی در برقراری ارتباط شما با متن و همچنین ارتباط بین مخاطب و تریلر دارد.

همچنین می توانید از کلاس های مختلف آوایی و بیانی موجود استفاده کنید.

برای بهبود بهتر است موارد بالا را تکرار و تکرار کنید.



|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس taranemag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 36
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 379
:: باردید دیروز : 146
:: بازدید هفته : 668
:: بازدید ماه : 13620
:: بازدید سال : 68203
:: بازدید کلی : 293736